diumenge, 27 d’abril del 2014

Teoria Tema 9

Tema 9: La videoconferència

Índex 
  1. Què és una videoconferència?
  2. Tipus de Videoconferència. 
  3. Aplicacions educatives. 
  4. Eines de videoconferència. 
  5. Aporacions personals. 
  6. Bibliografia. 
1. Què és una videoconferència? 
El conjunt de programari i maquinari (software i hardware) que permet la connexió simultània en temps real per mitja d’imatge i so que fan relacionar-se i intercanviar informació de forma interactiva a  persones que es troben geogràficament distants com si estiguessin en un mateix lloc de reunió.

Una videoconferència també: 
  • És un mitjà de comunicació audiovisual i multimèdia. 
  • És un mitjà síncron que afavoreix la interacció en temps real. 
  • Permet una comunicació bidireccional. 
  • Facilita la comunicació independentment de l'espai. 
  • Permet incorporar diferents tipus de recursos. Podem intercanviar qualsevol tipus d'arxiu. 
  • Permet el seu enregistrament per visionar-ho en un altre moment. El que gravem es puja automàticament a Youtube. 
2. Tipus de videoconferència
En funció del suport tècnic
  • Tipus 1: Sistemes de videoconferències basats en web. Utilitzen la xarxa com a plataforma i no és necessària la instal·lació de ningun programa o plugin per al navegador. 
  • Tipus 2: Sistemes de videoconferència basats en la web que necessiten un plugin per a funcionar.
  • Tipus 3: Sistemes de videoconferència basats en escriptori. 
En funció del nombre de connexions que es relitzen 
  • Videoconferència punt a punt: Existeixen dos equips connectats.
  • Videoconferència multipunt: Més de dos equips connectats.
3. Aplicacions educatives.

Educació a distància.
  • Cursos lliçons i tutories. 
  • Alumnes assisteixen a classes no ofertes en el seu centre. 
  • Tutoria remota per atenció personal.
  • Professors comparteixen docència com altres professors remots de la mateixa temàtica.
  • Cursos oferts fora de l’horari per a estudiants que no poden assistir en l’horari normal.
Consultat a experts.
  • Panell de discussió.
  • Un expert respon qüestions.
  • Esdeveniments remots.
  • Contacte amb investigadors del camp.
  • Compartir experiències i interaccionar com protagonistes d’esdeveniments. 

Projectes Multicentre.
  • Professors i alumnes col·laboren i intercanvien informació amb altres centres.
  • Debats i conferències d’investigació compartits per diverses escoles.
  • Aprenentatge col·laboratiu distribuït.
  • Col·laboració i comunicació en projectes col·laboratius. 

Activitats professionals.
  • Observació de pràctiques i discussió posterior.
  • Cursos per a professors en servei.
  • Tutorització de pràctiques remotes.
  • Intercanvis i discussió de mètodes.
Activitats comunitàries
  • Sessions Parlamentàries.
  • Suport a interessos especials.
  •  Educació d’adults.
  • Trobades virtuals amb personalitats. 

4. Eines de videoconferència



Skype: És un programa que ha d’instal·lar en l’ordinador i et permet realitzar trucades d’un ordinador a un altre a través d’internet sense cap cost, encara que compta amb la possibilitat de realitzar trucades a mòbils amb tarifes pròpies. 

Ichat: és un programa de MAC per a realitzar videoconferències encara que com funciona a través de AIM també permet utilitzar-ho amb PC. És un programa gratuït. 

Adobe Connect: És de la suite de Adobe de pagament permet segons les versions de possibilitat d’establir rols als usuaris, compartir arxius, pissarra, gravar sessions. 

5. Aportacions personals

Aquest vídeo explica les característiques principals de les videoconferències, la seua definció i els tipus que hi ha. És molt útil a l'hora d'aprendre les seues funcions i els seus usos si no en sabem molt del tema.


6. Bibliografia
  • Apunts de classe. 
  • Barroso, J. y Caber, J. Nuevos escenarios digitales. Las tecnologías dce la información y la comunicación aplicadas a la formación y desarrollo curricular. Edición Piràmide
 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada